lørdag, desember 30, 2006

Hjemme bra, men borte best?

Noen ganger så lurer jeg på om det er bare meg som syntes det ofte er bedre å være borte enn hjemme. Jovisst er det godt å få et par dager i sin egen seng, ha et par kvelder hjemme i sofaen sammen med familien, spise mørkt brød med brunost og annen norsk mat hyggelige kafeturer og fester med gode gamle venner. Nå har det gått en uke og jeg merker at det begynner å rykke litt i reisefoten. Bare en uke har gått jeg jeg begynner å bli rastløs, det er da jeg lurer på hvordan dette skal gå. Heldigvis blir det en liten reise til Volda, hvor jeg gleder meg til å se igjen "Volda gjengen".

Julen har vært topp og gått alt for fort, jeg har fått gjort alt obligatoriske; spist meg stapp mett, stresset lille julften etter de siste gavene, fått siste nytt om hvem som skal ha barn, gifte seg, hvem som har blitt sammen med broren til mannen til kusinen min (var litt avangsert i år)- men altså fått oppdateringer i familieselskap, sett en kjempe dårlig film på tv, gått på tur, gått rundt juletreet, dukket gløgg.....